· 

Paas Tip #1 Skinny Eiersalade!

 

Het is weer bijna Pasen! Voor de meeste mensen betekend dat gezellig samen eten en borrelen. Maar met de zomer in aantocht zijn die calorierijke ontbijtjes, brunches en diners natuurlijk niet heel handig. Wij geven je 10 tips om lekker te genieten en toch de schade binnen de perken te houden!

Recept Skinny Eiersalade

Wie denkt aan Pasen, denkt aan eieren. Eieren zijn op zichzelf al een gezonde keuze. Ze zitten bomvol eiwitten, vullen goed en er zijn eindeloze manieren om ze klaar te maken. Omdat bij de meeste Paasontbijtjes en Paasbrunches lekkere broodjes worden geserveerd, geven wij je een gezond recept voor een huisgemaakte skinny eiersalade! 

Wat heb je nodig?

Onderstaand recept is voor 6 personen. 

  • 6 Eieren.   
  • 3 eetlepels Remia Friteslijn.

Voor wie deze mayonaise nog niet kent; een uitkomst wanneer je toch wilt genieten van mayonaise, maar de extra calorieën wilt beperken! Je vindt deze mayonaise in het sauzen schap van je supermarkt met een groene dop of deksel.

  • 1 kleine rode ui.
  • 1 eetlepel bieslook.
  • Zout & Peper naar smaak

Bereidingswijze

  1. Laat de eieren ongeveer 6 á 7 minuten koken.
  2. Laat ze vervolgens goed afkoelen alvorens ze te pellen.
  3. Prak de eieren in een schaaltje met een vork fijn of gebruik een ei snijder.
  4. Snipper de ui en voeg bij de eieren.
  5. Voeg de eetlepels friteslijn en bieslook toe en meng het geheel goed door elkaar.
  6. Voeg naar smaak zout en peper toe.

Skinny eiersalade vs. supermarkt eiersalade

Voedingswaarde Skinny eiersalade:     

 

Calorieën: 107                    

Koolhydraten: 2            

Eiwitten: 8                    

Vetten: 7                                

 

Voedingswaarde Supermarkt eiersalade:

 

Calorieën: 197 

Koolhydraten: 3

Eiwitten: 5    

Vetten: 19   

 

Scheelt toch weer 2 chocolade paaseieren!

Enjoy!